PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00
7.00-8.00 | * schodzenie się dzieci * stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym |
8.00-8.45 | * zabawy indywidualne i w grupach, * korzystanie z gier i układanek stolikowych, * zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, * prace porządkowe w sali, * zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,* ćwiczenia poranne. |
8.45-9.00 | * przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,* czynności samoobsługowe |
9.00-9.30 | * doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,* kulturalne zachowanie się przy stole. |
9.30-10.15 | Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych: 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. 2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. 4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. 5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. 7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem. 8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec. 9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne. 10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. 11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń. 12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. 14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. 15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne. |
10.15-11.15 | Przygotowania do wyjścia na dwór: * ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, * wdrażanie do samodzielności. * zabawy dowolne na placu przedszkolnym, * zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, * spacery, wycieczki, zachowanie bezpieczeństwa, * przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie * w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
11.15-11.30 | Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni. |
11.30-12.00 | Przygotowanie dzieci do obiadu: * wdrażanie dzieci do samoobsługi, * wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. |
12.00-12.30 | Obiad: * praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, * zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, * dbanie o utrzymanie czystości na stolikach |
12.30-13.00 | * odpoczynek poobiedni, * słuchanie bajek relaksacyjnych, * zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych. |
13.00-16.00 | Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, * praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, * zajęcia specjalistyczne, * zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, * prace porządkowe. |